måndag, december 31, 2007

Flyga

Tiden flyger och så gör vi. Flyger fram och tillbaka till oss och ifrån ni.
Fast ni är oss och vi är ni är vi samtidigt i en egen tid som är bara vår och annorlunda,
här är semester och jobb och vardagen mitt i, svår att helt imunda,
utomlandslivet är lika enkel att leva som den är svår,
skillnaden är att den bara är vår.
På gott och på ont, då vi är hemma och njuter av allas sällskap,
för att sedan flyga tillbaka till bergens djupa gap,
där vi pratar ett annat språk och där vi har mycket mer att förstå,
leker detta livet så mycket mer ändå,
jag vill hem!: skriker en del av min själ,
samtidigt stoppar jag i stöveln min häl,
kliver på flyget med ett leende som samtidigt är ärligt min,
vaknar i Locarno av att solen värmer mitt skinn,
barnen är lika glada där som här,
hoppas de känner att de lika berikade är,
att ha två länder man känner och vänner däri,
att vi själva väljer i vilket land vi skålar in det nya året i.



AUGURI!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år! Tanti auguri!

/Via Fabretti-Sara

Dubbelörn sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År...

Och för barnen gäller detsamma som för oss "Hemma är, där våra minnen finns" ;)

Varmaste nyårskramarna till dig

sara sa...

Och så är jag tillbaka på ny adress.
Igen.
:-)

Var dags glimtarn sa...

Sara och dubbel ö .lite sent men DITO!!!

Sara jag ska kika in :) (kul!)