tisdag, maj 13, 2008

I've got you......under my skin

And deep in my heart. Som en sann katolik låg bebben och bad, händerna knäppta och seriös min. Vi kunde inte låta bli att skratta. Att knäppa händerna sådär vid 13 veckor måste vara en show off ; ) Väl vaken visade hn vad hn gick för. Spark och box och hopp och vink! Inte svårt att låta tårarna rinna i ett litet lyckorus då. I 30 minuter jagade BM nacken, vi skrattade gott och hon printade lite kul bilder.

Juno ser perfekt ut, liten söt näsa i profil fick jag bild på. Tycker, patetiskt nog antagligen, för sånt kanske man inte kan se, att hn är lik sin storasyster. Blodprovs svar om en vecka. Alla andra värden toppen och jag har lagt på mig hela 900 gram. Alldeles för lite enligt sjuksystern, alldeles perfekt enligt läkaren.

BF 21 november, 8 dagar före sin storebror, 3 dagar före sin morbor och 3 dagar efter sin morfar!

Och nej, jag är inte katolik. Men man tar ju seden dit man föds!?
Juno in profile


22 kommentarer:

RANA sa...

Bedårande, ljuvligt, underbart. Vill du inte visa en bild på lilla hennom? Jag är nog inte helt labil, för jag började gråta av detta inlägg. Livet, du vet. Katolik eller ej - det är magiskt.

Och TACK till dig för stöttande ord. Gårdagen var ett skitkaos. Denna dag ska bli bättre. Jodå.

KRAM!!!
Rana

C. Meow sa...

Fick också tårar i ögonen ...

Var dags glimtarn sa...

Rana - Jag fotar ett foto! :)Stor kram och idag är bättre!

Camilla - jag grät en liten bäck ; )

Anonym sa...

Underbart... Grattis än en gång!
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Tack Anna!!

Anna sa...

De där ultraljuden... Magiska bevis på livet med stort L.

Och herrejestanes vilken perfekt profilbild, man ser allt!

Vackert – på alla sätt jag kan komma på.

Var dags glimtarn sa...

Anna - Juno visade allt upp sig ; ) Ja magiskt, på ngt annat sätt kan man inte beskriva det...

Petra sa...

Vilken sötnos! Helt otroligt med en sådan liten människa. Jag har tyvärr lyckats slarva bort mina UL-bilder på sonen (eller så skyller jag på sjukhuset). Shame on me!

Var dags glimtarn sa...

Petra - eller hur, tänk att man kan vara så liten och ha allt på plats! Nu ska hn få gro i godan ro ett tag till :) (jag har också förlagt de andra ul bilderna....)

Anonym sa...

Vad härligt, känslan av att se sin bebis är fantastisk önskar såå att jag kunde få ett barn till men det verkar inte min kropp vilja tyvärr
=( man kanske börjar bli för gammal....?!

Var dags glimtarn sa...

Sanna - Hej och välkommen! Håller tummarna för dig. För oss tog det ett tag.... Jag är inte heller purung, även om jag gärna vill tro det :O

Borsökna Östergård sa...

...vilken känsla, enastående härligt och vad skönt att allt ser bra ut. Jag blir avundjsjuk på dig som är gravid...

Anonym sa...

Ja nog ar det coolt med ultraljud, da far man verkligen "svart pa vitt" att det ar ett litet liv dar inne. Sjalv var jag ivag igar kvall - Ivan vaxer sa det knakar. Hjartat, armar, ben ja HELA kroppen svaller over med karlek for den ofodda lilla varelse som ligger dar inne och buffar.
Ps. Juno ar bast - annars ar Flora lite fint oxa........

Var dags glimtarn sa...

ANkie - ja det är häftigt och overkligt på samma gång. Kan du tänka dig en fyra?

Silvia - Ja det blir så verkligt =skönt! När är det dags?

Dubbelörn sa...

Skickar dig en stor kram för att allt ser bra ut... Om du bara visste vilka positiva vibbar jag skickar till dig o bebben...

Varmaste grattiskramarna

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen- stort tack......Kram

sara sa...

Allra sötaste Juno!

Var dags glimtarn sa...

Sara - eller hur! ;)

Solrosfrö sa...

När får vi se mamma i profil då? ;)
Härligt att allt gick bra. Ultraljud är värsta kicken!

C. Meow sa...

Men oj så fin - det är ju redan en liten människa! Nu blev det tårar i ögonen igen ... Herregud

Anonym sa...

Ivan ar beraknad den 8:e oktober. Juno da?

Var dags glimtarn sa...

Jessika - tja snart tror jag ;)

Camilla - vi får ha gemensamt gråtkalas, come over :D!

Silvia - åh invid min födelsedag och en go liten våg :) Jag väntar en skorpis eller en skytt till, 21 november!