måndag, november 10, 2008

Sweet and short

Underbar helg. Lördagen i Como. Min favoritstad. Där jag förut strosade så gott som varje dag. Staden där kärleken till Italien växte sig stark. Middag på restaurang på La vita e bella, 7 vuxna och 9 barn, efter att ha strosat med väninna i Comos fantasiska gränder och butiker. Efter att barnen med sin pappa varit på kalas. Skratt och lyckliga ungar, nya och gamla bekanta.

Lille O sov hos bästisen i Como. Lilla H hade kompis som sov här i Schweiz. Vi glömmer dela ut barnens pass när vi tar varandras barn över gränsen, inte bara vi, alla vuxna. Ingen är rädd för tullpolisen längre. Gissar jag.

Söndagen promenerade vi längs vattnet, i snabb takt i skön solsken. Middag hos oss, för Britta och Elias och Sophie.

Usel natt. Tror jag sovit 4 timmar. Lille O oroligt. Efter att ha deklarerat att det är så mycket finare i Italien, så mycket mer liv. Så mycket härligare. Japp, han är en italienare, utan tvekan.

Helgens bästa sms: Jag till maken i butik i Como: Får jag köpa min egen julklapp?
Makens svar: Köp min först!!!!!
Ingen av oss fick därför ngn julklapp.

Inga kommentarer: