torsdag, februari 15, 2007

En ny dag

Solen skiner, barnen är i skolan, jag fick sovmorgon och maken är nu ute och vandrar. För första gången i hans liv antagligen : ) Igår spelade han tennis och i förrgår sprang han 7 kilometer, jag anar ett trendbrott *S*

Klockan är prick tolv och jag har knappt börjat jobba, åtminstonde har jag inte fått tummen ur idag. För många lösa trådar och jag vet inte vilken ev dem somjag ska börja syfast sas. Boka hotell i Sarasota? Jag har ju redan bokat Orlando veckan och fösta natten, lämnar det åt ödet och resglädjen att inte riktigt veta, tror jag, om inte andra motsätter sig det... Boka bil måste jag göra, ikväll...

Jobba med projekt A eller B, båda blir det, huller om buller nu. Tur att jag har en telefonkonferens vid 14.00, något som är bestämt iaf. Jag börjar med att skriva rapporter om dagsläget inför semestern till de olika uppdragsgivarna, så banar det säkert naturliga vägar för andra musts...

Tillägg, måste sy indiandräkten så att den passar lilla H, de som känner mig skrattar kanske nu, då jag inte kan sy. Men idag måste jag kunna, för indian ska hon vara tydligen och den dräkt vi hittade var på tok för stor. Resår i midjan borde jag väl klara av? Samt sy på fjädrar på linne? Klart jag kan, frågan är hur det sen ser ut bara : O Imorgon är det karneval i skolan!

Ciao e a presto

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Det är fantastiskt att till stor del kunna disponera sin tid själv, bestämma när man ska jobba med vad osv. Men ibland är det stressande, så ibland är det faktiskt skönt att ex ha bestämda möten inbokade, som ditt telefonmöte. Härlig morgon verkar du ha haft, i alla fall. Ha en jätteskön semester!