torsdag, september 20, 2007

Wow!

- Bravi! bravissimi! hörde jag mig själv ropa igår kväll, sittandes mitt i salongen på Teatro Dimitri. Det är inte ofta man klappar så länge och hårt i händerna att det kliar och sticker i dem. Igår klappade jag hysteriskt och vi fick 3 extra nummer.

På scen var en violinist, en pianist, en cellist och Nina Corti. Nina Corti som idag måste vara 55. Dessa fyra personer var så duktiga att inte en enda tanke vandrade iväg ifrån salongen en endaste sekund. Jag var trollbunden, de var makalöst fantastiskt begåvade. Nina Corti har en kropp som en 25 åring och måste vara smidigheten personifierad. Tror hon är på turne och kommer till kungliga operan i Sverige inom kort. Tyckte jag läste det där.

Att bo så nära världskända Teatro Dimitri har nu fått mig att inse att jag ska försöka gå dit ofta. Nästa gång ska vi på pantomin med barnen. För er som inte har hört talas om Dimitri känner nog igen honomom jag säger clownen med gluggen och den raka luggen . På teatern fick jag en glimt av studenterna som kommer ifrån hela världen för att gå denna kända teater/pantomin/akrobatik skola och beundrar dessa människor som lever sin dröm. Vill man bli clown hos Dimitri tar det 4 år före dess att man får sin examen...

Inga kommentarer: