måndag, juni 18, 2007

Inte i mina tankar

har det någonsin tidigare tänkts att jag ska bo i Schweiz.

Inte heller att jag ska förstå italienska så pass mycket att jag i 40 minuter är med i en fråge panel på italienska där vi avhandlar användandet av internet i Schweiz.

Att mina barn ska kunna ett språk flytande, ett som jag själv inte är flytande i. Ha ha att jag dagligen frågar dem vad saker betyder och inte alltid förstår vad de säger i sina lekar med varandra. En favvoslyssla "earsdropping" i barnalekar.

Att jag skulle lyssna på en rektor som har sitt avslutningstal på italienska och förstå.

Att jag skulle först bo i Italien 1 år för att sen flytta vidare till Schweiz.

Att jag skulle bo utomlands med min familj utan att veta när det var dags för hemflytt igen.

Att min 6 åriga dotter skulle invänta sina betyg med skala 1-6 efter sitt första skolår,

Att jag kanske skulle slå slag i saken och köpa min drömbil. En liten men kaxig sak som jag har en enorm konstig villha känsla till.

Att jag skulle ha eget företag och snuva kunder från stora drakar. Om inte annat en kortare tid (aj aj *peppar peppar*)

Att jag skulle mynta godagodheten och be se upp till henne *S*

En sak till, att jag skulle köra stor bil upp på slingrigt berg ibland flera gånger om dagen. Som höjdrädd finns det inte ens i den vildaste fantasin.

2 kommentarer:

Minna sa...

Det låter som om du har det bra!! Härligt!

Anonym sa...

Tur att livet inte blir allt för förutsägbart, det är så det ska vara, iaf i min värld ;-)