måndag, juni 01, 2009

Se så rör på sig

Jag joggar. Och det är skönt. Tänk att man kommer på det först efter att ha fött 3 barn. Att man klarar att byga upp kondition alltså. Och alla som fött barn förstår vad jag menar. Efter förlossning hajjar man vad man är kapabel till.

Jag joggade Vårruset samma dag som jag landade på Arlanda efter en helt sömnlös natt och efter tittat på dotter dansa på fritidsfest. Hann knappt byta om ens. Jag lubbade så gott jag kunde. Helt otränad. Sprang på 34 minuter och hade mina 4 bästa fans vid mållinjen.

Så har jag en ny affärsidé. Det är bra att röra på sig. Man mår bra av det. Man kläcker nötter då.

Nästa år tänker jag springa tjejmilen! Ha!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att det är skönt att jogga, särskilt efter att ha fått lite kondition! Det blir ett behov till slut.
/Anna S.

smultron sa...

Mmm, jag har inte varit så stillasittande sen jag gick ut högstadiet som jag är nu. Fy. Men jag hoppas att jag fåår mycket tid att röra på mig under sommaren.

Var dags glimtarn sa...

Anna S- Jag längtar tills det blir ett behov men det kryper redan på mig sakterligen :)

Smultron - Sommartid ska man väl bara pösa ;)

Zäta sa...

Bra där!

Var dags glimtarn sa...

Zäta - tack!