onsdag, augusti 29, 2007

Jag har funderat.....

och värderat. Det är så mycket uppfostringsböcker, självkänsla och självförtroende teorier. ...

Jag har redigerat bort tidigare bloggen om detta, det blev rörigt helt enkelt, och det ena tar inte ut det andra. Att bygga självkänsla är ju megasuperviktigt såklart. Jag vill bara påminna, i uppsjö av uppfostringsteorier och i dagens prestations samhälle, glöm inte att påminna barnen, lära barnen, göra det självklart, uppvigla till att ta för sig i skrattet! Att vara glad och ha kul är lika viktigt som att få bra betyg. Typ. Det ville jag säga.

2 kommentarer:

Sunflower sa...

Välkommen tillbaka efter långledigheten! Du var saknad! :) Ang. inlägget så är det så sant så det du skriver: att ha kul är lika viktigt som att få bra betyg. Att ha kul och må bra i sinnet och i själen väger mer än bara bra betyg. Jag vet av egen erfarenhet. Nu mår jag inte bra och ingenting är bra. Nu gäller det att hitta tillbaka till sig själv, stärka sig själv, och sen fixa resten. Kram

Var dags glimtarn sa...

Hej Sunflower! Tack för fint välkomnande. Skickar stor varm kram till dig, hoppas det snart är dags att vända till det bättre. Kickar kära goda godheten åt ditt håll ; )