torsdag, augusti 02, 2007

Pill i naveln

Jag känner mig lättre än någonsin, vi bara pillar i naveln. Jag njuter av vädret fast det lämnar solsken att önska. "Hemma" är det 25 grader mitt i natten, svenska sommaren är därför toppen i år då vi vet att vi får så mycket sol snart och då längtar man efter lite moln och regn. Vi trallar runt i de 3 par byxor vi tog med oss och njuter av ledighet ute på Tynningö. Här trivs vi så bra. Vänner kommer och går. Barnen känns så stora i år. Vi dröjer oss kvar till 14 augusti, sen via Köpenhamn till Amsterdam och därefter hem. Ja för hem är ju där man bor.

Jag njuter av syskonbarn och familj och vänner. Känner att jag vill ha dem nära. Samtidigt hör jag att de sällan ses ändå vintertid och undrar om vi ändå vinner kvalitetstid med de vi håller av genom att enkom husera här 4 veckor per år.

Tack för alla kommentarer. Jag har inte slutat blogga! Inte medvetet. Jag har bara semester, om än lång sådan :) Jag blir alltid varm av alla kommentarer och hoppas ni fortsätter kika in trots ibland längre avbrott.

2 kommentarer:

Sara sa...

Ciao! Tack för din kommentar på min blogg, då raderar jag inte inlägget! ;-)
Klart du ska ha semester även från bloggen ibland- jag fortsättet att kika in varje gång jag sätter mig vid datorn.
Apropå vädret; vi kom från ett soligt Italien och fick en chock av regnandet här hemma.
Ha en fortsatt härlig sommar!

Sunflower sa...

Klart du ska njuta av tiden med familj! Njuta av sommaren, tiden med barnen. Utan massa vardagsmåsten. Bara vara. Kram