måndag, augusti 20, 2007

Moderskänslor

Det är de som spökar. Jag har fångat känslorna och spikat upp dem på min alldeles egna "mental note" känsloanslagstavla. Där står: Du upplever att du är ansvarig för deras lycka och att lyckan är större där ni inte är, eftersom de flyttades från bra till tufft men nu är likställt bra.

Vart är bäst?

Mental note 2: Måste jag ta reda på det?

Mental note 3: Korrigering av ettan. Jag vill försäkra mig om att det är bättre att flytta om 1-2 än idag, som redan är försent. Måste något vara bäst?

Thoughts arguing about to be put in print: Researcha om barn som flyttat tillbaka till Sverige efter 3-4 år och hur svårt det är för dem. Fast det är jag inte så orolig för egentligen. Jag är enkom orolig för att de inte får kompisar de gillar och väljer själva. Borde jag vara det? Lilla H kommer hem i 2:an eller 3:an och lille O en klass under.

arrgggh: Jag orkar inte känna/tänka mer. Borde nog istället enkom lyssna till dem, och de har ju inte bett om att få flytta "hem"...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vara jättesvårt med de där känslorna. På ett sätt är det kanske lättare att flytta till ett annat land än att flytta tillbaka hem igen... Men jag anar en liten underton av hemlängtan ;-) iaf hos dig. Ni har ju dessutom hela er familj på hemmaplan vilket måste göra längtan desto starkare. Jag tror dock inte att era barn kommer att få problem att komma hem igen, barn anpassar sig ofta bättre än vi vuxna, och kompisarna kommer nog att finnas. Lycka till hur det än blir :-)

Nässelblom och choklad sa...

Välkommen tillbaka! Vad kul att få ta del av dina tankar igen. Hoppas att ditt långa sommarlov varit skönt, vilket jag tror. Visst känner man ett enormt ansvar för att allt ska bli till det bästa för sina barn, så är jag också. Ändå vet man att det är omöjligt, Självklart gör man vad man kan, men ingen har facit över vilket som blir bäst. Måste vara jättesvårt att bestämma var ni ska bo, båda alternativen har ju sina fördelar. Men vad jag har sett, har de barn som kommit till min större flickas klass under lågstadieåren, anpassat sig snabbt och kommit in i gruppen väldigt bra.