söndag, oktober 21, 2007

Smulorna och kakan

Stockholm bjöd på solsken och fantasiskt spännande och roliga möten. Jag har världens bästa jobb. Jag älskar att göra det jag gör, i egen regi.

Jag har även en dröm som är långt ifrån det jag håller på med dagligdags, långt från det som ger pengar till att driva hushållet. Jag viker även tid till det nu, har slutat skjuta upp. Det känns förlösande kul och svårt.

Jag äter både kakan och smulorna just nu. Girigt suger jag i mig allt. Jag har hoppat ju. Hoppat för högre livskvalité, vågat för att modet fanns att våga misslyckas.

Peppar peppar så har det än så länge gått över all förväntan. Jag har lyckats flirta med stora internationella bolag och de återkommer som kunder. Min svaghet är att våga sälja mig själv. Jag har än så länge sluppit det. En utmaning i taget.....

2 kommentarer:

Sunflower sa...

Åh hjärtat lille O! Håller alla tummar och tår, och skickar en liten bön! *kram*

Var dags glimtarn sa...

Sunflower- Tack först... Sen konfunderad då jag aldrig (trodde jag) publicerade det om lille och ev sjukdom? Jag ser inte det själv när jag läser bloggen?