torsdag, november 01, 2007

En liten pust

Vi har varit på en kort resa. Ätit fantastiskt gott i Verona, druckit det godaste vinet. Njutit. Barnen har lekt, vi har bott hos vänner på vingård.

Vi tog till Portovenero invid Cinque Terre. Denna pittoreska stad mötte oss i strålande sol och 22 grader i skuggan. Nästa dag regnade det. Vi ställde in vår vandring över de fem städerna. Vi tog till Genova och stort akvarium. Vi körde hem.

Lille O hade sin operation tidigt nästa morgon. Han var en drömpatient. Vi möttes av leende läkare och nästintill lyxvård. Allt gick som på räls. Han är öm, men på benen och leker precis som vanligt. Det är nu en väntan på svar om det de tog bort var av elak karaktär eller inte. Vi håller tummarna och tills dess lever vi som vanligt, har höstlov, jobbar lite och barnen har sovaöverkompisar i natt.

8 kommentarer:

...och snart Stockholm sa...

Vilken anspänning, att vänta på besked... Jag hoppas innerligt att han inte har något elakt i kroppen. HÅller tummarna härifrån.

Har ni varit i Rapallo, alldeles vid Cinque Terre och nära Genova? Vår favoritplats, har bott några somrar på det charmigaste hotellet man kan tänka; där bor också de lilahåriga damerna varje sommar sen femtiotalet (i sällskap med sina små knähundar). En gammal kurort, helt underbar atmosfär.

Var dags glimtarn sa...

Tack för tummen : )

NEJ, men bra alltså? Jag älskar Ligurien fullkomligt, känner mig hemma på ngt underligt vis :) Tipsa gärna om hotellet etc, vi åker snart dit igen, när vi får en ledig fredag eller så. Längtar fortfarande efter att vandra lite där mellan städerna...

Sunflower sa...

Cinque Terre missade jag att åka till när jag bodde i Florens, tror faktiskt jag var förkyld eller allmänt migränig och svag i kroppen. Tråkigt! Hoppas ni får tillfälle igen att åka dit, tydligen är det underbart, känslan, vyerna. Jag hoppas att resultatet på det ni väntar på blir en bra nyhet. Usch, sånt där är svårt att säga något om. Ni är i mina tankar! Kram

Var dags glimtarn sa...

Hej Sunflower- ja det är svårt att säga ngt om, men tack för att du gör det ändå :) Vi är hopfulla, känslan so far är bra. Det är väl alltid ngt...

Nässelblom och choklad sa...

Cinque Terre är underbart. där har jag vandrat mellan byarna och ätit matsäck på fina utsiktsplatser. Vad skönt att ni fått så bra bemötande, det borde i och för sig vara självklart, men så är det ju inte alltid. Alla positiva tankar till er. Sköt om er och varandra.

Ina sa...

Och som jag håller tummar och tår härifrån!! Kickar "kära goda godheten" åt ert håll så hon är nära om det behövs. OM alltså...

Sitter hos mamma och pappa. Här väntas snö imorgon. Dottern längtar!! :o)

Dubbelörn sa...

En väninna till mig vandrade i Cinque Terre förra hösten. Hon var helt lyrisk...

Skönt med lite avkoppling o njutning för att åtminstone för stunden få skingra tankarna o oron.

Hoppas o ber att någon finns där o har ett vakande öga över lilla O...
Det ska gå bra!

Varmaste kramar

Dubbelörn sa...

Tankarna finns hos dig...

Varma kramar