tisdag, november 20, 2007

November moll

Som en väninna myntade. November har dock lysts upp av tjejresa till Prag. Det var lyxdagar, att bara strosa, skratta, prata i oändlighet. Tror vi blev mer eller mindre "utkastade" eller iaf ombedda att betala notan varje gång vi satte oss ner. Vi pratade i oändlighet uppenbarligen, för oss kändes det som en kort minut :)

Väl hemma, mycket jobb men det går framåt. Jag blickar alltid framåt, även när jag lever i nuet, åtminstonde upplever jag att jag gör det. Grotta in och ner sig klarar jag inte, trots november moll. Snart kommer Lucia och lyser upp december mörkret. Vi har 4 november födelsedagar att fira, inte minst nästsista dagen då lille O blir 6 år "stor".

Lilla H ska ut på resa med pappa H på lördag. Till farmor i Estland. Pappa ska jobba men lilla H ska på operan och en massa galej. De kommer hem dagen före lille O:s grymt efterlängtade födelsedag. Han börjar redan få ont i magen att de 365 dagarnas längtan snart är till ända, för att sedan börja om igen ; )

5 kommentarer:

Sunflower sa...

Skönt att höra att allt är väl med er och att ni är friska och glada! Kram :)

...och snart Stockholm sa...

Ja, vad skönt för dig att ladda med lite väninne-energi! Imorrn firar vi också sexåring :-) Kalas på lördag. Känns stort, sex år, wow :-) Önskar Lille O en magisk födelsedag!

Var dags glimtarn sa...

Sunflower - JA och tack :) Kram tillbaks

Jessica - Ja det var ljuvligt ! Tack och dito!

Dubbelörn sa...

Härligt med glatt umgänge i Prag!

Men vad då vänta o sedan över... Det är väl inte helt fel att fylla år nu o sedan fira jul alldeles därefter!!! Med ännu mer presenter ;)

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen- Ha ha det ska jag berätta för honom, väntan börjar först efter jul, sen efter påsk etc *S* Han är en liten kille som får ont i magen av spänningen att det närmar sig *plutt*