måndag, maj 11, 2009

Challenges

Det är en utmaning att downsiza. Det är en utmaning att få plats. Det är en utmaning att se och finna smarta compact living idéer.

Vi packar upp. Vi funderar. Vi nyttjar det höga taket. Vi funderar lite till. Däremellan målar jag vitt. Vita väggar och färg på tavlor och kuddar, mattor och om man vill möbler. Men väggar ska vara vita. Om man frågar mig.

Jobbar gör jag bara i nödfall. På måndag ska vi till dietist jag och piccolo. Så har vi börjat med matkomfort.se. Fan vilken fröjd att få äta restaurangmat hemma. Vi har gjort veckoschema med. På vilka som städar vart och när och vem som lagar mat med vem.

8 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller med om de vita väggarna. Har alltid vita väggar. För övrigt är jag tillbaka. På ny adress igen. Jag vet, jag är så strulig... :)

Lina sa...

Färgerna blir så mycket finare mot något vitt och enkelt, något som inte konkurerar om uppmärksamheten...
/Lina

Birgitta sa...

Vad jag önskar att matkomfort fanns här!

Dubbelörn sa...

Vita väggar är nästan ett måste ;). Skönt är det också med ett nytänk i hemmet, säger den som haft det nu i 3 år *skrattar*.

Matkomfort låter helt underbart...

Kram

Zäta sa...

Lycka till med att knô - som vi västgötar säger...

John - Caput Mundi Cibus sa...

Själv är jag ju mycket nyligare utflyttad, fast till samma land verkar det som...
Men jag blir lite konfys, är ni på väg att flytta hem igen till Sverige eller?
Hur som helst - Trevlig blogg!

/ john

Annie - PD sa...

Vitt rockar men nu har jag även fastnat för en ljusgrå nyans vid namn Fjäder (från Alcro designers)... :)

Anonym sa...

hej!
vet att ni gärna vill att barnen ska hålla italienskan vid liv. kolla om det finns möjlighet för dem att få det som hemspråk. i den kommun jag jobbar i har vi beviljat elever med liknande omständigheter hemspråk. Lycka till med livet Svedala. hoppas att du fortsätter att skriva. Det är spännande att följa ert liv med nya ögon på Sverige.
Mvh
Lisa