tisdag, maj 08, 2007

Enastående vecka....

Maken är i Sverige, tillslut kom han dit. Han liksom jag har otur med förseningar och annat. Vojne. Denna vecka är alltså jag och barnen enastående som det så galant heter! Ja, ibland lever vi med varannveckor principen. Då är det så där extra kul när man kommer hem och är alla fyra. Och det är inte helt illa att ensam få rå om sina små söta, slippa dela kramarna med någon annan, ha ha ha ego jag.

Fast det är klart ibland blir man frustrerad av att aldrig kunna jobba en hel dag. Men då finns ju kvällen då man ändå är allena, barnen sover och olästa mail ligger och glor på en tills de öppnas.

Igår hade jag det stora modet (så känns det!) att öppna mappen Pjirr och Pjorr, men så ringde jag lillebror istället och vips var en dryg timme borta. John Blund stod på tröskeln och kastade sovdamm mot min vilja. Jag kröp ner bredvid barnen i min säng där de somnade bredvid mig efter att ha sett Myror i Brallan. Men så fick jag tvinga upp ögonen och lägga lille O i sin säng. Han lägger stolthet i att ha lärt sig att inte krypa in hos oss mitt i natten. Lilla H som aldrig kommer om natten, verkligen aldrig, fick istället ligga kvar och slog förvånat upp ögonen i morse och sa: -MAMMA har JAG gått hit!!??" Fast så var det ju inte förklarade jag och då sa hon, jaha du var mörkrädd och ville ha sällskap. Som om det vore det naturligaste i världen att ha en mörkrädd mamma man ska sova bredvid *S* Men hon har rätt, den där lilla som kan läsa mig som en öppen bok.

Inga kommentarer: