söndag, maj 20, 2007

Summer time and not so much time

Kontraster. Precis som jag gillar att leva. Jag pendlar mellan att vara på stranden och sola nosen och doppa tårna i Lago Maggiore med familj och vänner och att jobba intensivt. Just nu har vi vänner ifrån Sverige på besök och har alldeles för mycket att bubbla om för att hinna blogga. Vi har mött pappa i Toulouse och suttit på gatstump och snott franskt trådlöst. Tänkte blogga därifrån gatan men hann bara igenom mina mail innan det var läge att åka. Vi har semestrat, kört ca 200 mil, badat i San Remo, sovit på skadedjur i Menton och huserat i franska landsbygden i regn och rusk och lite sol.

Imorgon reser vänner hem, jobb tar vid och på tisdag är det Göteborg som gäller. Det kom hastigt på. Jag ska intervjua flertal på 36 timmar. Hoppas jag hinner klippa håret där i Göteborg. Intensiv tid, det är högsommar och varmt, solen bränner och snart om ungeför tre veckor är mitt jobb lungt igen. Projekt avslutat och barnen har 11 veckors sommar semester. Här finns inte fritids. Skolan stänger och barnen är hemma. Kanske har jag nästan lika många veckors ledighet. Kanske inte. Jag gillar viss ovisshet och massor av flexibilitet. Men borde väl ut och "sälja". Vi får se hur nästa månad ser ut. Korta perioder i taget och nuet närvarande sas. Jag tänker aktivt på det och känner att jag lyckas ganska bra. Eller bra faktiskt.

2 år till max tror vi, sen flyttar vi till Sverige igen. För gott eller för en stund. Skönt att inte skriva framtiden i sten. Däremot tror jag vi njuter och nyttjar tiden utomlands till fullo om vi har en deadline. Vilket vi nu verkar överens om att vi vill ha. Isf blev det ca 4 år drygt utomlands. När vi reste ut sa vi 2. Så det kan bli.

Inga kommentarer: