torsdag, december 20, 2007

Kul jul och

grått nytt hår,
skrev jag på julkorten när jag var yngre men nu känns det som om man inte längre får,
stråna grånar och åren går,
att ha kul är väl sånt man ändå själv sår?

Jag önskar alla nya stolta gråa hårstrån
(att åldras med värdighet ska man vara mån)
ett kul nytt 2008,
själv ska jag ut ur min grotta, (inte en gay grotta menas då utan en drömgrotta jag trängs med andra men snart blir de få)
Tänka på att skratta mycket
och gapa stort och svälja hela stycket!
Ho ho snart kommer tomtefar och nyårsfrun,
jag ska öppna små klappar och bada i drömmens rosa dun!

P.S årets nyårslöfte är detsamma som förra och förrförra året,
kicka jante hårt i skrevet långt ut i drevet,
Ibland är det dock på håret!
Om han ändå bestämmer sig för att sätta sig på min axel,
leker jag gås, kraxel kraxel ; )

Merry merry och happy happy till alla!!!

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Du är helt fantastisk på rimmen! Vilken fröjd att fira jul med dig *skrattar*

Är helt enig med dig vad gäller den där janten ;)

Kramar

Nässelblom och choklad sa...

Du har verkligen kommit i rimmartagen och vad bra när man kan ta till orden på flera språk. Buon natale e felice anno nuovo!!!

...och snart Stockholm sa...

God Jul kära Glimt och sköt om dig och familjen (det vet jag att du gör :-) Vi hörs!

Cattis sa...

Hej halkade in här tidigt, tidigt på julaftonsmorgon. Tackar för det fina rimmet och önskar
En god jul!

Var dags glimtarn sa...

Alla- tack för fina ord och hoppas att allas jul var ett enda långt härligt rim ; )