onsdag, december 12, 2007

Trappsteg

Solen skiner som en propp. Maken och jag har rest om varandra i snart 2 månader. Sent ikväll kommer han hem. Vi har 4 små barnamagar att mätta och dito många famnar att krama de närmsta 5 dagarna. Vänner på semester och vi har planerat mys och lek. Barnen glada, storkok på spisen och strumprona trängs vid öppna spisen.

På fredag har vi tagit en ledig dag. Jobbet trappar både upp och ner, ner i tempo för snart är det jul, upp i storlek och antal kunder. Ser ut som 2008 blir ett spännande år. Det känns spännande och som att allt kan hända, mer elle rmindre. På fredag ska maken och jag ensamma åka skidor i våra fantastiska alper. Barnen hämtas av andra och vi kommer lite senare med pizzor. Ska bli otroligt härligt.

Jag försöker administrera årets backlog, det slutar med att jag efter 10 minuter blir proaktiv istället. Admin är en akilleshäl jag har. Djup suck. Att ha strukturerat pärmar känns som en bragd. Att nu föra in i min databas etc känns som en brant trappa som jag kommer krypa upp för sakta sakta :)

Lyssnar på Josh Groban och Anna Tantangelo om vart annat. Läser Varulvsvalsen framför brasan om kvällen efter att ha avslutat Smuts, drickandes te och ätandes lite halvtorr lussebulle. Slötittandes på TV', på låg volym och pillar på granbarr som ramlat ner. Det är jultider och trots solsken och ljus är stämingen hög.

Inga kommentarer: