fredag, december 07, 2007

Venerdi!

6 flygresor och 8 möten senare är jag hemma igen, givetvis med halsont, murphys law att man får det när man flyger ju, inget oväntat för mig som nog har för stora bakterieälskande halsmandlar ; )

Ikväll är det julfest med jultomten och S:t Nicolau på besök, kul för barnen främst. Själv vill jag helst bädda ner mig i soffan och glo på idol :O

Imorgon är det tjejlunch i Como och lite julshopping (till mig!?, jag har ju köpt alla andras!) sen har lilla H skridskouppvisning tema lejonkungen, ska bli roligt att se, hon fullkomligen älskar att gå på sin konståkning. De slår sig ju rätt rejält ibland och jag har mest magknip där på läktaren, men hon skiner så mammahjärtat får allt vänja sig som det verkar. Lilla H har förresten hittat två saker hon älskar, skridskor och sång. Hon sjunger körens sånger hela dagarna, hon sjunger förvisso fint tycker jag men ibland har jag lust att söka efter off knappen av den anledningen att hon aldrig är tyst ha ha!

Lille O leker med sina födelsedagspresenter, han fick en hög med lego, ingen lik den andra och det byggs och han ljudeffekter är väl andra stämman till lilla H:s sång :O Han har likaså funnit simningen, det är tufft tempo, den små 6 åringarna simmar bröst, rygg, crawl och det är få pauser på den hela timmen de är i vattnet. Han simmar fort, mest i förhoppning om att det snart ska få dykas och plocka saker ifrån botten: ) Denna vecka har lille O inte haft en enda läxa. Han har lärt sig läsa, det är första terminens "mål" han räknar plus och minus upp till 10, då är det slut på läxor meddelar han stolt. Han ljudar så där underbart som nybörjare gör sssssssssnnnnnnnnnnnn sn aaaaaaaarrrrrrrrrr snar sssssssssnnnnnnnnaaaaaaaaarrrrrrrtttttt = det står snart mamma! :)

Buon week end!

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Här har inte en endaste klapp inhandlats *skrattar*. Men herre gud det är ju massor med tid kvar ;).
KOmmer ihåg sonen som också ljudade UuuuuuuGGGGGG... UuuuGGGGGGlllllaaaa... Visst mamma börjar Uggla med G??!! *gapskratt*

Barn är ljuvliga!! roligt när de finner sin grej. Sonen vår var inte intresserad av gruppidrotter men han fann fridykning som han verkligen älskade!

Härligt med effektiva dagar ;) Firar ni julen där nere?

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubbelö - Nej vi firar jul i svedala i år! Det var 3 år sedan vi gjorde det... Ja det är ljuvligt att höra barn läsa öht tycker jag, men speciellt när de precis knäckt koden :)