måndag, februari 12, 2007

Små stora händelser

Lille O som är morgonpigg väckte oss andra 09.00 i lördags och log stolt och sa: FRUKOSTEN ÄR KLAR! Vi tågade förväntansfullt upp till frukostbordet. Jag log brett när jag såg vad vår femåring hade åstadkommit helt allena medan vi andra tydligen sov djupt. Där stod våra Kungliga Dansk tallrikar, till mig och maken: till kungen och drottningen deklarerade han : ) Barnen hade fått de vanliga frukosttallrikarna, alla hade vi jos glas, alla hade fått josen upphälld, rätt jos till rätt person, killen med detaljminne. Lilla H hade en gröttallrik och han hade ur frysen tagit en risgrynsgröts korv och lagt i *S*. Tre sorters bröd, frukt och massor med pålägg, upplagt. Minst sagt hade han jobbat.Och klättrat... Det var enkom espressomaskinen han låtit bli att röra. Den blir så varm när man skummar sa han klokt. Lovely Saturday morning!

Lördag eftermiddag var vi på partyparty hela familjen i Como. Där blev lilla H uppraggad av kändis som starat barnkollektion. En heldag frågade de om hon ville vara med på fotografering på Sansiro stadium och bolla lite med känd fotbollskille. Först sa hon nej, sen sa hon ja. Nu har hon fattat, och då kom frågan, får jag pengar? HA ha ha, hon målar dagligen teckningar med siffror upp till miljonen på, till salu hela bunten. Kanske ska jag tipsa henne om Ebay : ) Men ja, hon får betalt, i kläder och leksaker. Det häftigaste är att hon ska bolla med ett helt känt fotbollslag, tycker vi, att vi får se känt lag träna på sansiro (stavning?) och att vi får bildbevis på det *S* Kan man komma i en köpt folbollströja och spritpenna som trettiotaggare och be om autografer? Nej trodde inte det, jag får förtäcka min vilja och köpa två små tröjor istället, inte till mig, oh nej nej nej : )

Inga kommentarer: