tisdag, februari 13, 2007

Överhettad

Ok det är mycket nu. Vi reser på semester på söndag. Maken har nyss bett på sina bara knän att vi ska resa light då vi säkert shoppar loss på outlets på plats. Inget problem för mig, men jag har helt glömt att tänka på alla förberedelser, som att tvätta, stryka. Har maken det? Hör maskinen gå, så antagligen...

Som nybliven egenföretagare är det mycket nu. Jag är inne i en intensiv fas och delar tiden mellan primärt 3 projekt men i verkligheten 6, där tre går på antingen halvfart eller räkmacka. Som insecure overachiver innebär kommande semester samt flertal projekt att jag nyss slutat dagen framför datorn. Med avbrott för middag och hämtning av barn, bokläsning och allmänt mys före nattning.

Så vad vill jag säga med det är att imorgon blir det nog ingen blogg. Först har jag italienska lektion 2 timmar på morgonen, sen hämtar jag barnen 11 och därefter har jag lovat att köra lilla H till Como och bästisen. Så då sitter jag hos min "bästis" här, mamman till dotterns dito och jobbar är det tänkt, dvs svarar i min mobil när den ringer. Jag är en obotlig livsnjutare i kombinationen insecure over achiver så datorn blir hemma, den kan behöva lite vila efter dagens arbetspass. Ha ha ser att det låter som en omöjlig kombination, men det går. Om man överdriver rejält i sin arbetsinsats en dag kan man surfa nästa, ibland i alla fall.

Skulle ha sänt in kaptiel 1 färdigredigerat igår, men det går inte, jag får inte till det, mitt i allt annat försvann min fantasi. Har inte skrivkramp, jag har tänk kramp, ännu värre, kan inte fokusera och höra de små rösterna som annars är kära hjärnspöken... Vänta det är skrivkramp kanske!?

4 kommentarer:

Sunflower sa...

Hej! Ville bara önska är trevlig resa och hoppas att ni får en alldeles underbar semester! Kram så hörs vi när ni väl är tillbaka och online! :)

Anonym sa...

Ha det jättehärligt i Florida. Kan väl erkänna att jag är liiiite avundsjuk och gärna skulle slippa ifrån snöslaskiga Sverige just nu
;-)

Sara sa...

Ditt jobb låter som en dröm! Önskar jag också kunde jobba på det sättet...
Ha en härlig semester!

Var dags glimtarn sa...

Sunflower- Tack snälla : )
Sarachella - Ja usch snöslaskigt Sverige har jag redan "flytt" ifrån ; )Kanske "hinner" jag blogga från Florida lite...
Sara- Ja det ÄR en dröm!! En fullt levande dröm : ) Tack!