måndag, februari 05, 2007

Vännina på besök

I torsdags var världen horisontell för mig och konstigt nog har den blivit det igen. Igår kväll på pronto soccorso (akuten) med lille O:s öron. Hosta, snor, halsont och feber i en salig blandning. Pust.

Men trots eländet har vi däremellan stått vertikalt, hur det gick till vet vi inte, men vi mådde bra som tusan i lördags och då min väninna var här åkte vi till Splugen och skidade i perfekt snö och solig sol hela dagen. Lilla H hade sin första olycka i backen, den var inte rolig att bevittna och jag hoppar över scenariot men kontentan att hjälmen räddade henne.

Vi avslutade den dagen med att åka direkt till våra favorit restaurang i Ascona, tillsammans med holländarna. Nya vänner som är lite äldre än oss men riktigt härliga att umgås med.

I går åkte A hem, med kroppen full av hormoner kom tårarna jag log när jag vinkade hejdå. Så där har jag varit så länge, försvann med alla affärsresor och utlandsflytt tror jag.

Imorse åkte maken på affärsresa till på onsdag. Lille O sover i soffan efter att ha blivit inskopad i bilen för att köra syrran till skolan. Lilla H pussade jag hejdå i dörren till skolan. Lilla H den starka, hon log när vi sa hej fast hon fick gå in helt själv, det bekommer henne inte. Lille O väntade kvar i bilen. Lille O den mer ängslige log när han efter den långa minuten såg min nuna igen : ) Så olika som syskon ofta är.

Inga kommentarer: