tisdag, januari 30, 2007

Ett litet rött kuvert med ritade hjärtan på.

Fabian står det på kuvertet. Lilla H håller kuvertet ömt när hon kliver ut från skolan, men ändå gömt i handen. Mina hökögon får syn på det. Jag blinkar, hon ler.

Hon öppnar kuvertet i bilen. Ögonen lyser som om en ficklampa inopererats bakom de ljusa blå. - Lyssna mamma, säger hon:

"Ti amo H, la mia numero di telefono e xxxxxxxxxx" (Jag älskar dig H, mitt telefon nummer är...)

What a love letter utropade maken! Vilket enkelt bartrick utropade jag!

Lilla H lyser som solen själv. Den hon älskar älskar henne. Kärleken är stor redan vid 6 års ålder, den lyser. Alldeles oförstörd och ömtåligt underbar! Det första kärleksbrevet blev en hit. En bekräftan. Ett hopp. Ett ljus.

Just nu står hon och ringer, de skrivna siffrorna. Man kan ju undra vad hon tänker säga, den modigaste av de modiga.... Hon är självlysande, undrar om hon får ut några ord alls : )

7 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vag mysigt och rart. fick hon något svar? Gissa att jag längtar till Lago Maggiore när jag läser föregående inlägg. Jag vet att vyerna är helt fantastiska och alldeles underbara!

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - Åh, jag ska ta lite kort inom kort oc hlägga ut åt dig : ) (är sjuk och orkar inte ladda batterier, varken mina eller kamerans *S*). Hon sa : voi giocare con me en la mia casa? Han sa SI :)

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - nu har jag lagt till dig under andra bloggar, hoppas ok!

Sunflower sa...

Oh och oh och åter oh! Så vackert! :) Man bli så kärlek-ig ;) inom sig av att läsa detta inlägg. Kram på er

Nässelblom och choklad sa...

Det blev ju ett fint litet samtal mellan de två! Det är som sunflower skriver - man blir så kärlek-ig inom sig. Stackars dig som är sjuk, försök vila och pyssla om dig så gott det går. Tack för att du lagt till mig på din blogglista. Det är bara kul! Du står på min, men jag frågade dig inte ens...hoppas att det är ok.

Ina sa...

Ah, man blir ju alldeles varm! Hon kommer nog alltid att minnas det - just hur det kändes att komma ut med det brevet i handen. Dottern här utbrast på väg till skolan för ett par veckor sedan; "Mamma, jag är så KÄR i E!" Jag frågade hur det kändes då. "Men det pirrar ju i hela magen och jag blir varm när jag ser honom...!"

Var dags glimtarn sa...

Sunflower, Nässelblom & Ina- Ja man blir kärlekig och härligt med fler stories om kärlek Ina :)