måndag, januari 08, 2007

Jobba? Ledig? Jobba? Ledig?

Jag menar är det någon som tänker svara om jag ringer idag? Första arbetsdagen efter förra årets slut? Nää. Eller? Nää. Eller?

Det bästa med att vara egen är att man bestämmer själv.

Det värsta med att vara egen är att ingen annan daskar en i rumpan. Fast jag hatar rumpdaskar ju. Det är nog bara bra saker med att vara egen. Förutom vid stora beslutsvåndor som om man ska jobba eller vara ledig. Eller när man skriver kontrakt och undrar om man är lurad eller skitsmart. Fast jag väljer att tro att jag är skitsmart och har lurat, tar bara bra beslut ; )

Jobba? Eller inte? Jobba? Eller kasta ut granen? Göra "en kemist" vid försöket att dansa ut till Pulps signatur låt. En dröm, ska göra. Galna drömmar ska förverkligas. Jag dansa ut med granen till Pulp fiction låten! Rätt svettigt jobb kan jag tänka mig, speciellt om man gör "en kemist" på vägen ; )

2 kommentarer:

Minna sa...

Om man gör en Kemist på vägen blir det lätt dåligt humör och sura miner...

Var dags glimtarn sa...

Minna - jag hittade aldrig skivan, blev ingen dans eller "kemist" utan jag eldade upp den i öppna spisen och nästan håret med. Glömt hurbra gran brinner.....