tisdag, januari 16, 2007

Saker som får mig att le

Att höra lilla H prata 7 meningar på italienska för att sen översätta de 7 till perfekt svenska. Att tvåspråkigheten är så gott som fulländad. Att barnen växlar mellan svenska och italienska helt obehindrat

Att höra maken utropa - en till underbar dag, när han tittar ut över det magiska soldränkta landskapet varje morgon

Att höra GPS:en be mig svänga lätt åt vänster

Att enkom titta på Cath får mig att bubbla av skratt. Härligt med väninnor som man bara skrattar tillsammans med

Att alla som kliver in i vårt hus drars som en magnet till vårt fotbollspel och att turneringarna blir längre och längre

Att ha fått ett till jobberbjudande som jag kan anta

Att det i torsdags var 22 grader varmt här men att snön lyser vit på alptopparna och skidåkningen är bra

Att min planering känns helt ok

Att jag ska till Stockholm på Söndag och stanna till torsdag och att dessa dagar är fullproppade med spännande möten OCH familj och vänner!

Att vi ska till Florida på semseter i februari....

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Härligt att ha många saker att vara glad och lycklig för. Och härligt att se det! Ibland är det tyvärr lätt att glömma bort allt positivt.

Var dags glimtarn sa...

nässelblom - just nu är jag inne i en superglad fas, allt känns toppen, kanske är det lättare att se allt positivt då ; )