fredag, april 20, 2007

Jordgubbar i vitt

Jag sitter här och äter de saftigaste och rödaste jordgubbarna. Med sked, så att jag slipper bli röd om fngertopparna : ) Jag har beställt tunika/klänning i vitt från shopaholic och ser fram emot att den dimper ner i lådan. Allt jag har köpt därifrån älskar jag. Jag köper sällan kläder numer, här finns inget för mig, som det känns. Så det är inte lyx att nätshoppa, det är halvlyx bara *S*

Det är fredag, nästa vecka är full med möten i södra Sverige. Spännande, det där kontraktet har blivit full med aktivitet och jag andas djupt och lungt och ler. Det kommer gå bra, för att det måste!

Vi ska grilla i vår miniträdgård ikväll, grillspett, mmm. Maken har full aktivitet att se till att gräsmattan inte bränns sönder av solen. Har inhandlat spridare med tajmer etc. Jag ler varje gång han tittar förbryllat på vår lilla matta. Den har blivit hans huvudbry, rätt komiskt om man är jag. Jag retas därför en del. Han verkar leka gås och gilla sin nyfunna hobby.

Italienska lektionen i morse var bra. Jag tvingades i 1 1/2 timme prata i dåtid. Nu kan jag prata i passatto prossimo och i imperfekt. Super. Bara futurum kvar *S*

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Åh, vad trevligt det låter. Hoppas grillkvällen blev mysig.Vilken tuff men nyttig italienskaträning du får, imperfetto och passato remoto är en riktig utmaning.

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - ja hua, jag har inte så mycket tid att läsa men sådan enorm lust att parla flytande! Jag kämpar på...
PRatar du italienska alltså :)