onsdag, april 18, 2007

När?

Frågan kommer ofta nu. Från familj och vänner "hemma". När ska ni hem? Hem sa lilla H frågande, undrande, förvånat. Som om hon inte förstod. Vilket hon inte gjorde den gången hon hörde på vårt samtal med besökande vänner. Detta är ju hemma för henne.

Det är svårt att förklara att även fast man bor utomlands är det ett hem. Det är svårt att veta vart hemma är. Födelselandet eller där man bor. Vi vet inte när vi ska "hem". Vi vet inte och pratar sällan om det maken och jag. Det måste betyda att vi trivs : )

6 kommentarer:

Ina sa...

Jag tror att andra, som ser er "utifrån", stressas av att ni är så totalt tvärt om - ostressade. Allt det man "ska" göra för att vara lugn; ha koll på de kommande åren, var man är, vart man är på väg, hur man kommer dit etc... det har inte ni koll på och ändå - eller just därför - är ni så avslappnade. Det stressar oss runt omkring ännu mer, vi som har koll men ändå är stressade. Så är spiralen igång.
Hemma - är inte det där man har hjärtat? Jag säger ju att jag ska åka hem när jag åker till mamma och pappa, trots att jag själv aldrig bott där de bor nu... Jag hör hemma med dem, på samma sätt som jag hör hemma med min egen familj... på en gård som vi snart lämnar!!! "Kära goda godheten" var med mig, precis som du trodde. Första budet är lagt !

Nässelblom och choklad sa...

Jag håller med Ina. Det stressar andra när någon gör annorlunda. Jag tycker att det låter som om din familj delar en fantastisk upplevelse. Recept på Kärleksmums finns nu att läsa på min blogg. Så du ser, visst får man önska! (Tyvärr fungerade det inte att länka till dig.)

Var dags glimtarn sa...

Ina - Gud så spännande med budgivning, så bra att kära goda kom till dig ! ; )(blås hit henne sen, jag liksom gillar henne ha ha)

Nässel - Nu när både du och Ina skriver samma sak ser jag det även "från det andra hållet" har inte tänkt på det så.... Interesting! Vi fortsätter nog att vara "planlösa" : ) TACK! ska genast baka!

Anonym sa...

När man har läst ditt förra inlägg förstår jag att ni trivs. Ni verkar verkligen ha hittat er plats på jorden och njuta av livet. Jättehärligt att läsa :D
och "hemma" är väl där man trivs?

Var dags glimtarn sa...

Sarachella - Ja vi trivs verkligen bra här i nuet, utan att våga sia om framtiden : )

Sara sa...

Jag tycker att det verkar som om ni är hemma nu! Ert liv låter helt underbart. Och jag kan erkänna att jag är en smula avis... ;-)