tisdag, april 17, 2007

vardags glimtar

-Måste du alltid sova på mig lille O?
-Mmm
-Det kan väl knappast vara skönt för dig heller, sängen är bra mjukare än mig, säger jag i förhoppning om att han ska tänka på det...
-Mm, mjukare men inte lenare mamma. Du är bäst att sova på!

-Jag älskar dig, du är världens finaste, smart och rolig, härlig på miljoner sätt osv osv viskar jag i lilla H:s öra när hon ska somna. Varje ord har mening och varje känsla kläs i ord.
-Mamma, säg bara inte att jag är en prinsessa, för det vill jag inte vara, jag är din alldeles egna pirat tjej!

Som en propp står solen, sommaren är här just nu, men nog bara på besök. Vi är bruna som pepparkakor efter strandbesök. Vinterskor och jackor syns inte längre till i hallen. Där står små söta sandaler och joggingskor.

-Hej är det x?
-Ja, hej x, sen en massa formella artigheter.
-Du får uppdraget, när kan du komma?
-Svarar något artigt och glatt. Bokar datum. Inom mig SKRIKER JAG VA FAN DET ÄR INTE KLOKT; JAG FICK KONTRAKTET!!!! Så jobbet äter upp tiden ett tag, det är spännande, nerkittlande och en massa känslor samtidigt. Fru disciplin och herr stress bråkar om utrymme. Bye bye!

5 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vad mysiga de är de små gosebarnen. Stort grattis till dig. Vad kul att du fick uppdraget!

Var dags glimtarn sa...

Nässel - GRAZIE : ) Jag har kommit på världens enklaste recept för glada barn. T I D.(no news I know*S*)

Sara sa...

Grattis!!

Sunflower sa...

Grattis grattis grattis! :) Vad kul för dig! Kram

Var dags glimtarn sa...

Sara - Grazie mille!

Suflower - Anche a te! : )