tisdag, juli 08, 2008

Cernobbio

När jag började blogga var vi nyligen invandrade till Italien. Jag skrev då som Exilmamman om språket, kulturen och den stora omställningen.

Vackraste Cernobbio. Tillbaka dit där makenoch jag satt en dag i maj år 2005 och sa: vi flyttar hit. Den vackraste plats vi sett.

Cernobbio som bara ligger 1 timme ifrån där vi bor idag. Idag, tar vi en liten memorylane day, vi ska till vår finaste piazza, förbi underbara casa Rosa som vi bodde i, bada i lidot vid lago di Como. Göra allt det som vi gjorde då vi bodde där. Lunch på vårt café, glass vid vår favvo bar, bad i vårt lido, aperitivo på piazzan emedan barnen leker i parken invid.

Åskan har gett sig. Det är hett igen. Snart, snart jobbar jag inte ens halvdagar längre. Snart snart blir vår lilla H, vår förstfödda, 8 år.

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Det låter helt fantastiskt, vissa platser sätter sig verkligen i hjärtat... :)

Var dags glimtarn sa...

Annie - ¨så är det....jag fullkomligen älskar Cernobbio och Como alldeles invid. Där finns en del av mitt hjärta.