fredag, juli 25, 2008

Upp och om packning



Vi har precis packat upp. Tvättat upp. Nu ska det packas igen. Men, jag är ju mästaren. Woahaha. Lilla H klar. Check. Men, sist jag såg mina pilots var hon skyldig...


Lille O är helt klar att resa till...ja det syns vart om man läser på hatten... Juno har tjockat på sig, eller morsan har iaf det, 5.4 kilo upp. Juno har även visat sig. Det vill säga, no more vilket kön secret. Juno reser lätt med sin mor. Inte mycket kläder behövs till den ene, den andre får inte plats i mycket. Tänkte lägga upp en magbild, en fin bild tycker jag själv. Men där går gränsen kände jag. På vad jag vill visa upp på bloggen. På söndag reser vi igen, till bella Svezia. Jag längtar efter mina bröder, mina föräldrar, mina bästa väninnor och andra vänner. Och så ska jag känna efter noga. Om det är i Sverige vi vill bo om ett drygt år.

Maken och jag konstaterade att om man bortser ifrån ett relativt stökigt förråd så skulle vi kunna börja packa imorgon. Många flyttar skapar tillslut ordning, och framförallt downsizing. Jag tror jag vet varenda pinal vi har, på gott och ont. Och det var inte korrekt svenska. Lille O behöver Sverige denna sommar, för svenskans skull. Han är en sån italienare, men samtidigt en ordmästare, sånt som tvåspråkighet ibland ger. Lilla H pratar nästan helt felfri svenska och italienska, tänk så olika det kan bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Cool dotter i morsans solglasögon!
Det är nog en konst att vara packningsproffs, själv tillhör jag inte dem... Det blir gärna för mycket och väskan går inte att stänga. Hoppas att ni får det skönt i Sverige, här är minsann hett nu!
/Anna S.