måndag, juli 07, 2008

Ranta runt

För det mesta knallar jag nu runt i sandaler av olika slag. Även dykskor åker på, när vi bestämmer oss för att bada i laguner, där det är stenig botten som skär när man dras med lite lätt av en ström.

Jag föll pladask för ett par vita gympadojjor ifrån DKNY i Göteborg, vita med silverdetaljer. Och de är lika bekväma som fina. Idag är jag glad att det regnar och klampar runt på det kalla marmorgolvet i mina mjuka gympadojjor. För ut kan man ju inte gå.

Regnet här är som att kliva ut under fallande vattenhinkar. Man kan inte gå en meter utan att bli dygnsur. Paraplyer går garanterat sönder under vattenfallet utomhus. Regnkappa känns omöjligt klibbigt i värmen. Dessutom äger vi inga. Jag har aldrig köpt. Ha! Så svensk är jag tydligen. Det är inomhus som gäller, i vita gympadojjor med silverdetaljer. Ibland roar man sig lätt.

Jag kikar in på net-a-porter. Marc by Marc visar ett på ljuvliga mocca stövlar i brunt, guldbrunt. Och jag kikar på mina. Som jag köpte av min columbianska väninna alias designer i våras. Vi konstaterar att de ser nästan exakt likadana ut. Hennes design kom först. De är handsydda och spikade i sulan, ljuvliga till kanonpris i jämförelse. I höst ska jag ranta runt i dem istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är inte svenskt att gå med skor inomhus. Här har vi ju dock inte lika ofta svala marmorgolv att förfrysa tårna på.

C. Meow sa...

Hm, fick lite längtan efter snygga stövlar. Och mocka ... hm.

Själv kan jag tycka det är rätt härligt att promenera i hällregn, bli dyblöt och sen få komma hem. Torka och mysa.

Var dags glimtarn sa...

zäta - I know, jag menade att jag även var osvensk som inte köper regnkläder... Fast det kanske inte framgår :)

Camilla - Hällregnet här är så väldigt hälligt bara, man rinner liksom bort!

Miss Upsey Daisy sa...

Kan man får se ett kort på stövlarna? :D

Var dags glimtarn sa...

Miss UD - Jag ska försöka ta fram min kamera snart snart och bjuda på lite bilder!