tisdag, juli 22, 2008

Tillfälligt avbrott...

I semesterlunken. Hemma igen. Här är 27-30 grader, varmt och skönt. Lago Maggiore glittrar och viftar med sin generösa solfjäder så vi inte alls känner att vi smälter bort, så som vi gjorde i Palma.

Lille O fick svår öroninflammation och vi flög med fingrarna i kors, som ju betyder tur på engelska. Det fungerade. Stackars barn, hans sista tre dagar var ingen semester och vi sov knappt någon av oss två. De andra sover så djupt, lucky bastards, as you can say.

Vi har huset fullt av gäster. Jag har fått nya uppdrag, mitt i semesterlunken. Som då får ett tillfälligt avbrott.

På söndag blir det Sverige. I fyra veckor. Sporadiskt bloggande och semester och jobb varvat.

So long!

6 kommentarer:

RANA sa...

Aj aj aj, INTE kul med ögoninflammation. Stackars lilla O. Tur att det gick över.

Låter som om ni har fullt upp. Hoppas du hinner med att njuta.

Kram, Rana

Anonym sa...

Hoppas att ni får en härlig semester i Sverige :)
Tråkigt med sonens öroninflammation, hoppas att den släpper då.

Anonym sa...

Välkomna till Sverige, för jobb och semester! Vet hur jobbigt det är med öroninflammation, har varit ett sk "öronbarn". Det är tur att det finns pencillin så man kan bli av med eländet! Hoppas lille O tillfrisknar fort.
/Anna S.

Anonym sa...

Hej igen!

Välkommen till Sverige igen, säger väl jag också. Vi har bra sommarväder nu, i alla fall fram till söndag, vilket är så långt prognosen räcker.

Hoppas du hinner blogga lite här också. Jag ser fram mot att läsa dina reflektioner över svenskt kontra italienskt och annat utlänskt som du upplevt.

Kram
Zäta

Solrosfrö sa...

Välkomna till Sverige! Ha en fortsatt go semester ;)

Var dags glimtarn sa...

Alla- igen jag är gravid och trött, eller skyller hejfriskt på det och svarar kollektivt: tack!

Och jag blir alltid lika glad för kommentarer.... Tänk alla vänner och familj de minsann är annonyma :D! (fast jag vet ju att ni läser woahaha)