tisdag, april 21, 2009

Alive and flytting

Vi lever. Det var bara det.

Och att jag tyckte Sverige sög när ingen hjälpte mamman med babybjörnen med baby i och två små barn bredvid vid bagagebandet. Fast flygresan gick toppen. Jag och de tre små rockade.

Flyttfirman är en dag sen. Man orkar ju inte ens bli förbannad.

Skolan är med beröm godkänd. Phu. Det var en jobbig nervös söndag och en fantastisk måndag. Fantastisk. Vilket välkommande.

Så har jag skrattat mycket och skällt mycket sen jag landade. Måste säga att jag so far träffat himla sköna härliga karaktärer. Svenskar är kul ju! Speciellt hon på skatteverket. Jo faktiskt.

Så har vi köpt nya sängar jag och maken. Vi har blivit vuxna och sover snart i en 180 säng. Det var på tiden kan man säga. Det är rea på Stalands möbler. Och ingen dålig sådan heller!

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Välkommen till Sverige! Härligt att ni landat väl o det bästa av allt, att skolan blev bra!

Grejerna kommer väl så småningom ;). Inte lätt med vägar o uppdaterade GPS o så... :).

Svenska myndigheter är absolut inte att leka med. Satt o läste en hårresande historia på en blogg. Hon hade flyttat till Frankrike o svenska försäkringskassor o annat lät som något bakom gamla järnridån.

Det enda man inte begriper hur dessa människor handplockas till dessa myndigheter. Och vad det är som gör att just myndigheter inte kan få till en lean administration ;).

Men det här är väl baksidan av myntet o det är bara att gilla läget *skrattar*.

Kram

Birgitta sa...

Va roligt att höra att ni börjar komma iordning. Har tänkt en del på er flytt:)

Zäta sa...

Välkommen till Svedala säger jag också!

Och samtidigt drar jag en suck av lättnad eftersom jag var rädd att du slutat blogga redan. Jag vill ju veta mer om hur ni reagerar på det svenska samhället nu när ni kommer med er färska utlandsglasögon på er.

Anonym sa...

Härligt att höra att första skoldagen blev bra! Typiskt med flyttfirman dock. Hoppas att det känns bra att vara tillbaka i Sverige och att ni slipper bråka alltför mycket med byråkrater osv för att komma in i rullorna igen.
/Anna S.

Anna sa...

Ah, där är du, skönt att höra!

Svedala... jag har så svårt att förlika mig med det begreppet, eftersom vi har en liten stad en halvtimme bort som heter Svedala.

Fast det hade varit väldigt trevligt om du bosatt dig där...

Minna sa...

Välkomna hit allihopa!

smultron sa...

Välkomna hem till gamla Svea!

Var dags glimtarn sa...

Alla - Tack!!!

Anonym sa...

Fråga mig inte hur jag hittade hit, men det ser ut att vara ett lovande fynd ;)
En annan sak, "det var ju jag!" tänkte jag när jag läste om den ensamma mamman med baby i babybjörn + 2 kids till vid bagagebandet. Men sen såg jag datumet, vi landade den 30 april, inte den 21. Så tyvärr verkar det vara allt för vanligt förekommande....
/p