fredag, april 03, 2009

Sockerärtsgrönt

Igår var jag med ena danskskallan på den berömda outleten. Ah... Jisses, där kan man shoppa! Men jag nöjde mig med att köpa ett par ärtgröna moccasiner (läs klassiska seglarskor) i finaste skinn. Det höll på att bli ett par blå dito ifrån PRADA. Men det blev Bagatti och ett par svarta sandaler med hälgömmare (mina hälar är inte vackra, tack för att det finns sandaler med skinnlapp där bak!) för halva priset av PRADA pjucken.

Så lite petit bateau till barnen. Det är bara så att deras mjuka små bomullsplagg är något jag älskar. Underkläder ska vara så där mjuka på små mjuka barnkroppar. (och fint är att storlek 14 år passar mig och mjukaste linnena att ha under fick även jag).

Och jag vet att det är mäkta italienskt att ha underlinnen, och ack så skönt....

4 kommentarer:

Sunflower sa...

När jag växte upp hade vi också underlinnen. I slutet av varje sommar var det liksom som en tradition att gå och köpa nya underlinnen för de kommande årstiderna. I Bosnien kunde det bli ur kallt som helst. Ibland när jag tar på mig underlinne nu under de kallare årstiderna inser jag hur skönt det egentligen är att slippa småfrysa. Jag är rätt lättfrusen av mig. Men ändå, är det inte ofta jag tar på mig underlinne.

Var dags glimtarn sa...

Våra barn är mäkta italianos där. Även nu när det är 18-22 grader ute funderar de en stund på morgonen om de vill ha linne under eller inte ha ha.

Unknown sa...

Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900. Eller skänk valfritt belopp på http://cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=9

Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Här kan du också beställa hennes bok som nyss kommit ut "Livet kan inte vänta"

Peter PC Carlsson

Var dags glimtarn sa...

Peter PC- Hej och jag bidrar till kontinuerligt till cancerfonden. Jag går in på din insamling givetvis för Sabinas minne. Hennes barn finns i mina tankar... Boken beställer jag väl i Sverige. Lycka till med insamlingen.