onsdag, april 15, 2009

Så satte vi kaffet i halsen

Jag skulle kunnat ha skrivit what the fuck i rubriken med. För det var vad jag sa. När flyttfirman nyss ringde oss och sa "Vi ses klockan 14.00!" En klämkäck jäkel. "Javisst, ok, 14.00 på fredag, min man tar emot" "Fredag!? Nej idag!"

Så tänkte jag. Fan vilket roligt sista inlägg härifrån. Så många gånger som jag skrivit om hur underbart oorganiserade italienarna är. Det fick jag äta upp nu. Det är en svensk flyttfirma. Eller.....är det vi som blivit italienska och helt förträngt....

7 kommentarer:

Anna sa...

Där någonstans hade jag brutit ihop. Du är stark, du.

Peace in mind sa...

Haha, du är för härlig...Stockholm kommer att bli en profil rikare:)

smultron sa...

Jag säger som Anna. Jisses...

Anonym sa...

Oj, jag hade dött av chock! Hoppas att det ordnar sig ändå. Och välkomna hem till Sverige igen!
/Anna S.

Zäta sa...

Ja hjälpars! Jag hade nog gråtit en skvätt.

Hoppas ni får till det. Och det tror jag ni gör för du verkar hinna tusen saker på dina 24 timmar!

Anna sa...

Undrar just hur det gick.
Det ekar verkligen här inne nu.
Saknar.

Var dags glimtarn sa...

Anna - jag bröt nästan ihop,en sekund men hade fina vänner som höll i mig då, jag repar mig snabbt. Oftast.

PIM - :D!
Smultron - :D!

Anna S - Tack!

Anna - det går det går