lördag, april 04, 2009

Hjälp

Mamma. Mia. Inte ens två veckor kvar. Bara 11 dagar. Hjälp!

Ser fram emot och vill stanna tiden, i samma mening vill jag uttrycka det men kan inte. Sitter i vår lilla fantastiska trädgård en liten stund. Jag låter solen pricka mina kinder. För fräknar har jag fått efter graviditeten! Och så blev jag övertalatd i morse. I frisörstolen. SLÄNG PLATTÅNGEN. Stay curly. Så nu är jag komikerns syrra igen. Som de skrattade vid poolen i våras när jag dök ner med platt hår och kom upp med stora lockar. Det är Björn ju. Sa de andra svenskarna helt oblygt. Fast såklart är jag inte Björn. För första gången på länge är jag väl jag. Lockigare och rockigare kommer jag hem. Maken sa shit jag har en ny fru. Han sa det uppskattande. Tur för honom. För mitt svar blev " du din nya fru behöver nya kläder by the way". Hade han inte sagt det uppskattande hade jag dragit på semester en vecka och så hade packningen vips varit hans problem. Jag anar PMS vibbar hos mig själv. Är lite på krigsstigen idag. Stress stavas det nog. Om det inte är PMS. Jag är inte så PMSig normalt. Men just nu är inget normalt. När jag känner efter. Tänka efter kan jag inte. Det känns som om det är fullt därinne. Och rörigt härute.

Så har jag bakat kärleksmums mitt i allt stök. Why not. En craving fick ta plats. Lille Matteo ligger på en tjock file i trädgården med tshirt och skrattar åt en tunkika som vajar under parasollen.

Imorgon har vi farwell party. Nu ska jag åka och handla flera lådor med vitt vin. Och då menar jag inte tetra lådor. Nej för fan. Den vita röda gröna flaggan har helt färgat mig där. Vin i tetra. Jag må vara lockigare och rockigare men även fin i kanten när det handlar om vin. Ha.

(Det där Ha bara flög ut...)

3 kommentarer:

smultron sa...

Jag vill se lockarna!

RANA sa...

Lilla fina snobb! ;-) Jag vill se samma sak som Smultron.


KRAM, R

Var dags glimtarn sa...

Smultron -:) Kanske...

Rana - Yepp thats me :)