onsdag, april 08, 2009

Överväldigande...

Presenter, böcker, avskedsfester, collage och fina fina kommentarer och varma kramar på skolan. Sista dagen idag. Fina betyg och nintendo förbud ändå. Man får inte slåss. Inte ens lite. Usch, jag är en strega.

Jag har bakat kärleksmums i oändlighet mitt emellan packning, administrationen med alla uppsägningar och utsrkivning och Matteo samt mitt jobb. Dygnets 24 timmar utnyttjas till fullo. På så sätt att Matteo inte sover. Han bara kliar sig. Nu testar jag att sluta med mjölk. Tänk om.

8 dagar tills vi reser hem. Hemvänder. Har barnen hajjat det?

Ni skulle inte tro det om jag sa det, jag kan knappt tro det själv, men.....mitt i allt har vi gäster. Vänner från förr, som bara damp in och inte verkar vilja resa hem igen.

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Men har de inget vett! Lider med dig:(

Anonym sa...

Förstår att ni har fullt upp nu precis innan flytten. Låter inte helt lyckat med gäster precis då... Håller med Birgitta ovan!
/Anna S.

Sara sa...

Välkomna hem!
Har gästerna åkt? :O

Nässelblom och choklad sa...

Oj, oj, oj vad mycket som händer. Avskedsfester, kärleksmums och gäster. Det låter fantastiskt, både fantastiskt och en aning stressigt. Men det brukar ju gå att få ihop allt till sist ändå. Hoppas ni hinner koppla av lite mellan varven. Ha en bra påskhelg och välkomna till Stockholm!

Zäta sa...

Glad påsk, med eller utan vänner som stannar mer än sitt välkommen. Svårt det där...

Solrosfrö sa...

Vill bara passa på att önska dig och din familj en Glad Påsk!

smultron sa...

Gäster i allt det där? Oj,oj. Och en vecka kvar bara. Det måste vara pirrigt nu. Ha en härlig påsk!

Var dags glimtarn sa...

Birgitta - en del har inte det! :O

Anna S- det är galet mycket och ingen sömn just nu. Men ändå, det går framåt! :)

Nässelblom - tack! Vi fpr ihop det, vi brukar iaf det...

Zäta - Tack!

Fröet - Tack och dito såklart!

Smultron - det börjar pirra...