onsdag, oktober 18, 2006

Livs val

Vilken enkel utväg. Den är inget för mig. Vilken vacker väg in, finns det fler? Vilken brant väg, den tar jag som inte gillar höjder. Varför inte på ett språk jag inte är bekant med, för all del. Vilken stor bil! Den tar jag som ogillar att parkera. Vilken elak människa, henne vill jag förstå mig på! Ah, kan man inte bli proffs om man börjar vid 31? Låt mig ändå testa. Svårt uppdrag? Ok,come here. Utmanande. Ohomogent. Ovanligt? Som handen i handsken. Vart signerar jag?

6 kommentarer:

...och snart Stockholm sa...

Vackert! Det du gör nu blir härligt att läsa - men jag har upptäckt exilmamman försent! Hittade dit alldeles nyss och hade gärna följt dig där också. Har själv flyttat utomlands med mina kära och bloggar lite för att uppdatera vänner och familj. Jag ber om ursäkt för att jag använder initialbokstaven och "lilla" och "stora" istället för namnen - precis som du! Jag har inte "stulit" ditt grepp medvetet. Helt ny i bloggvärlden känner jag mig osäker på hur mycket man kan göra publikt...
Ska med glädje följa dina glimtar ur vardagen!

SarahB sa...

Jag kunde ju inte heller hålla mig borta ;-)
Kul att du är tillbaka. Jag är också tillbaka på ny adress (www.sarachella.webblogg.se)Jag hoppas att det går bra att jag länkar dig :-)
Däremot går det inte att lämna kommentarer här utan att vara en "blogger", jag har ju webblogg numera...lite synd :(

Var dags glimtarn sa...

Hej Norrköping-manchester - välkommen! Jag ska titta in till dig med. Åh små texter kommer att handla om lliie O och lilla H med, fast annan variant ; )

Sarachella -Hej, självklart!!! Jag kommer till dig senare med :) HUR ändrar jag då så att du med kan kommentera?

Ellinor sa...

Så roligt att du är tillbaka! jag har saknat dig! *bokmärker*

Aha, där ser man - så roligt!

Nässelblom och choklad sa...

Vad roligt att du är tillbaka. Jag har ofta läst din blogg om ditt och din familjs år i Italien och numera Schweiz och gillat den väldigt mycket. (Har själv varit en hel del i trakterna kring grannsjön Lago Maggiore.) Synd att du avslutade bloggen, men väldigt kul att du börjar med en annan.

Var dags glimtarn sa...

Sarachella -tack, ska försöka...
Myran - *ler*
Nässelblom & choklad - Nu bor vi precis invid Lago Maggiore! (Locarno)