onsdag, oktober 25, 2006

Primetime!!!!!

När är din primetime? undrade jag tyst för mig själv, den dagliga, vardagliga. Det ironiska är att den bytt plats med min tidigare non primetime. Morgonen här är ljuvlig när man blickar ut. Jag har tjatat om det, men en lisa för själen att vara högt upp och se ut över spegelblankt vatten, alper och blommor och träd kan jag ibland tycka är som tagna utav Alice i underlandet. Undra om jag någonsin får veta vad vissa av dessa heter. Jag är verkligen nyfiken och tro mig jag har en grön tumme kanske, men fingrarna är klart rädda för grönt. Hur som, efter att ha sträckt på mig, tittat lille O i ögonen som väntat en stund, kikat ut och stoppat fötterna i tofflorna, steppat in till dottra och mjukt väckt henne, så står exilpappan alias maken redan och "scramblar ägg", skivar prociutto cotto, ställer fram ostar och grapefrukter, frukt, latte, jos och obligatoriska paprikan. Jag samlar ihop barnen och kikar att de ser hela och relativt rena ut, jagar hårkalufsar med borste och sen sitter vi där vi fyra och pratar in dagen. Ja så känns det, vi pratar in dagen och alla i detta huset älskar fruktost. Sen piper de iväg, med maken, in i bilen till skolan. Min primetime fortsätter en stund till, kollar lungt in mailen, lägger upp en plan för dagen.Som oftast faller på grund av spontanitet.

Japp, min primetime är om morgonen, till vardags. Den tid jag minst värdesatte eller gillade förr. Jag har bytt kvällen mot morgonstund. Till lille O:s glädje, som delar primetime tiden med mig. Ah, vad härligt att få vara tvåspråkig och blanda språken som jag vill. På min egen blogg. Undra om jag fullt ut kommer uppleva mig bli trespråkig en dag? Igår kom jag in på en italienska kurs på distans, blev så glad för det, för att sen få ett mail att det var ett misstag. Kursen hade blivit inställd. Det mailet kan inte ha nått mig under min primetime ; )

3 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Mmmm, jag älskar också frukosten. Vad gott och mysigt det låter. Dagen är ny och allt är möjligt. (Fast jag måste erkänna att det även finns frukostar som består mest av kaos, men dem glömmer jag.)

Anonym sa...

Frukost är det bästa som finns - på helgerna... Vardagsfrukost går på rutin. :-(

Jag är så glad att du är tillbaka och bloggar! Jag har saknat dig, lilla H och lille O.

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom & choklad - Kaoset finns, men sällan sällan då vi numer har hemmakontor, ingen ska stressa bort, bara skolans tid att passa, bara en som behöver se schysst ut vid lämning :)(den andra kan kliva in i duschen när det är tyst, dvs jag *S*)

Nannis - hej och välkommen och tack!! Njut av helgen då ; )