söndag, mars 25, 2007

In casa

Hemma. Efter en hektisk med effektiv vecka i Stockholm med förseningar på väg hem blev jag mött av mina kära på tågstationen istället för på flygplatsen. 5 timmar senare än utsatt. Det var gott att ha fredagsmys, utan förvisso utlovat svenskt godis, då min väska "kom bort" i alla förseningar.

Lilla H har tuffat på sig, inte nu när jag varit borta men successivt. Vi är glada att se det, hon köper inte allt, som förr. Hon verkar starkare och gladare än någonsin. Fast vi alltid tyckt hon är en glad en.

Lille O är helt inne i siffror just nu och börjar visa intresse för att skriva. Just nu ber han mig att skriva en mening, sen kopierar han den. Att först lära sig alfabetet verkar inte vara hans grej.

Idag har vi slappat, jag är helt slut efter Sthlm tempot jag själv planerade in. Men det var givande möten, positiva nya kunder, och jag tror jag gick på ren adrenalin, stundom. Att lilla Tyra fick magsjukan mitt i natten hjälpte inte upp tröttheten : )

2 kommentarer:

Sara sa...

Så gjorde mina tvillingar också. Jag fick skriva en mening och så skrev de av. Sen ärde de sig alfabetet. ;-)

Var dags glimtarn sa...

Ja nu när jag tänker efter är det helt klart ett roligare sätt, kul att läsa att de gjorde likadant!