tisdag, mars 06, 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av superriterskan Minna. Så här gör man tydligen: Varje spelare börjar med att skriva egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1.Hm, fastnar redan. 6, var det alltså, underliga saker... Tja, jag har jäkligt långa tår, så långa att min bästis pappa skrattade så tårarna rann när jag var typ 10 år och sa på grötig skånska att mina tår ser ut som fingrar!

2. Jag daskar och nyper folk jag känner och gillar i rumpen! (såg en gång lilla H daska sin fröken i rumpen *oops*)

3. Jag kan vrida tungan på högkant, är egendomligt nog?

4. Varje gång jag hör nyheternas vinjett ropar jag TRAFIK i slutet. Det passar liksom in på denna usla vinjett. Tom maken ropar TRAFIK, ja faktiskt sen flera år tillbaka...

5. Och nu då... Jag är en mästare på att skylla ifrån mig på barnen he he he, men det är ingen i vår familj som varken tror mig eller bryr sig. Hm...

6. Jag hävdar stenhårt och ofta på att vissa saker är allmänt kända och inte skulle behöva förklaras vidare.

Jag utmanar nu då Via Fabretti, Ina, Moderna, Sunflower, Sarachella, Nässelblom & Choklad

4 kommentarer:

Anonym sa...

6 konstiga saker om mig själv! Hm, det blir till att fundera... eller sålla kanske ;-)

Sara sa...

Oj! Jag som inte ens hinner blogga just nu... Men jag antar utmaningen- om några dagar kommer mina svar!

Nässelblom och choklad sa...

Välkommen tillbaka. oj, oj,oj vad svårt. Ska det vara 6 konstiga saker som är sanna??? Ska försöka fundera, men jag har lite ont om tid så det kan ta någon dag. Ok?

Nässelblom och choklad sa...

Blev så chockad av att bli utmanad, att jag glömde kommentera dina egendomligheter. Att vrida tungan imponerar förstås, men daskar i rumpan - hur uppfattas det? Tur att dina barn inte tar åt sig när du skyller på dem (alltså för dem, kanske inte för dig hehe). Men det är rätt kul att tänka efter och analysera sitt beteeende, det mesta gör man ju bara av vana.