tisdag, mars 27, 2007

Jobb, jobb, jobb

snart är det påsk! Jag har verkligen fastnat i jobbträsket. Försökte komma ur det på lunchtimmen och äta lite lunch för ovanlighetens skull men klick klick så hade 20 minuter gått till att inhandla jeans och kofta på shopaholic. Förvisso trevlig stund men inte helt mättande. Sen ringde telefonen och karusellen var igång. Jag har larmet på för att inte missa att hämta de söta goa underbara som tar ner en på jorden igen. Eller stoppar karusellen.

Pannkisar, chokladpudding och ett kilo morötter har vi stoppat i oss. Härlig blandning. Liten väninna sover kvar, nu ska jag krypa ner bredvis lille O som sover i vår säng då syrran har en väninna i sin. Jag och min bok, en kopp vaniljte ska försiktigt knuffa bort varma goa O från mitten. Det är fantastiskt vad små barnakroppar kan värma en hel säng och vad gott te, snusanden och en bok kan sprida saligt lugn: )

Inga kommentarer: