måndag, mars 26, 2007

Tolken

För 79:e gången i rad valde barnen att se på Jack Sparrow. Maken ville sitta med, men se på engelska. Av någon anledning är lille O och lilla H väldigt inne på att lära sig engelska så de sa ok. Makens italienska är ju rätt begränsad...

Lille O översatte högt, varenda mening, till sin syrra, varenda mening första 20 minutrarna! Tillslut skrattade vi så vi grät HAN KAN VARENDA MENING UTANTILL. En liten tolk, med grymt minne. Till och med syrran var djupt imponerad av att han inte missade ett enda ord. Allt var korrekt enligt henne, det flöt som om han vore en tolk : )

Lille O har alltid haft ett hästminne. Häromdagen sa han, morfar gillar jag mycket, men en gång tröstade han mig dåligt när han var barnvakt. Jag fick inga pussar som jag får av er. Då var ni på bröllop. Tro mig det var år sen och han är blotta 5...

Inga kommentarer: