tisdag, augusti 12, 2008

Alive and kicking

Idag känner jag mig mer alive. Har sovit ut. Så ljuvligt det är. Varför gör man inte alltid det. Downsizar schemat så att det alltid får plats, alla semesterdagar. Eller varför inte varenda dag!

Solen skiner och Juno är den snällaste lill i magen. Jag mår toppen, jag orkar fortfarande gå på Skansen och sen direkt till Grönan och komma hem 12 timmar senare. Jag påminns bara om att Juno växer därinne när jag knuffar folk och bord med magen. Häromdagen välte jag ett helt litet runt bord med massor med glas på. Krasch. Jag skrattade så jag grät. Jag glömde bort att man inte bara kan ställa sig rakt upp när man är i vecka 26, utan faktiskt först drar ut stolen. Servitrisen skrattade inte.

Jag har nu gått upp 7 kilo minus 200 hekto. Vecka 26 eller 27. Jag erkänner att jag inte har grym koll på det.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fantastisk. Hade jag sett dig välta bordet, så hade jag nog också fnissat lite.

Ha en fortsatt underbar semester.

Dubbelörn sa...

Det är sådana tillfällen som kallas för "eye opening moments" *ASG*.

Underbart!!

Kramar

Solrosfrö sa...

Jag hade också skrattat men samtidigt lidigt lite med servitrisen... ;D

Miss Upsey Daisy sa...

Sju kilo ? Är det mycket litet eller normalt? Även om jag har många gravida kompisar har jag ändå inte full koll ;-)

smultron sa...

Hahaha! Jag brukar alltid tro att jag kan klämma mig emellan som vanligt då jag varit gravid. Det slutar med att jag snopet sitter fast...

Var dags glimtarn sa...

Pia - Hej och välkommen! :D

Dubbelörnen - huvudet på spiken ;)

Jessika - Jag hjälpte till så gott jag kunde....

MUD - Jag tror jag följer statistiken fast nedre kurvan...

Smultron - Ja men visst har man taskig självbild :O!

Anonym sa...

Vad snöpligt. Jag kan nog förstå att servitrisen blev lite purken, men vaddå- är man gravid så är man.
Själv spillde jag alltid på den stora magen när jag åt.

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sara sa...

Förresten, imorgon ska jag äta lunch med A och då får han whiskyn!

Var dags glimtarn sa...

Zäta- jag har blivit väre än klumpeduns....

Sara - Ciao cara, vad kul och hoppas han nu blir nöjd när han sippar på sin whisky :) Jag tog bort din andra kommentar bara för att mitt namn stod där ;) kram

Sara sa...

Oj, tänkte inte på det! Scusa!
Kram!