tisdag, augusti 26, 2008

Juno

Är fortfarande en liten godisbit i magen. Där levs lite rövare, men sådär lagom. Mest hickas det. Magen börjar bli i vägen när jag ska knyta skor. Köpte de mest ljuvliga mocka stövletter med stora bows på på Zurich flygplats. Helt utan klack, mjuka som tofflor. Jag längtar tills värmen går under 25 strecket och jag kan leka höst i dem. De behöver inte knytas ju. Perfekta mamma stövletter.

+ snart 9 kilo. Vecka 28 drygt. För att återgå till väsentligheter.

Det är en liten kille! Jag kallar honom numero tre, som sen blev Treo för att göra det italienskt, som sen blev ett gott skratt. Men sanningen är den att man har just tre timmar på sig att namnge barnen här efter det att de fötts. Lite huvudvärk får man ju av det. Han är vår nummer tre. Om man kan räkna kärlek i antal.

Och vi bollar namn, men inga fastnar som klister ska.

On the list:

Dante
Viggo
Gordon
Noah
Theo (istället för Treo)
Collin
Vincent

Och jag förundras över längtan denne lille individ väcker. Jag längtar oerhört efter att få möta hans blick. Att få andas in honom. Le mot honom. Känna hans värme på mitt bröst. Det är 12 veckor kvar. Ge och ta. Jag önskar det var 2, eller så. Fast jag ska vara glad att jag mår så bra, om än börjar jag bli lite tröttare och gå saktare. Dags att dra ner på tempot. Välkommen höst.

13 kommentarer:

C. Meow sa...

Förstår att du längtar, kan tänka mig att graviditet nr 3 inte är lika spännande som nr 1.

Sara sa...

Vincent heter min ena tvilling, men i andranamn. :)

Dubbelörn sa...

En underbar känsla för nu vet ju du precis vad du längtar till ;).

Vill bara säga att Noah är vääälidgt populärt just nu... ;). Om du nu tänkt dig till Sverige o inte vill att "halva" dagisgruppen ska heta likadant *skrattar*.

Kram

smultron sa...

Gordon! Som den elake kocken Gordon Ramsey :)
Alla namn på listan är fina och jag är särskilt svag för Vincent.
12 veckor är ingenting! Snart kommmer han att ligga på ditt bröst och plira.

Solrosfrö sa...

Svårt, de är alla fina namn. Jag lägger nog min röst på Dante, Viggo eller Vincent ;)

Var dags glimtarn sa...

Camilla - nej inte spännande, mest bekant ; )

Sara - Aha! Det är fint, Vincent-

Dubbelörnen - aha där ser man!

Smultron - och som i Gordons Gin ; )

Solros - vi har samma poppis lista du och jag isf :)

Anonym sa...

Välkommen tillbaka. Nu lever ju jag i Sverige och du några mil härifrån så jag kan inte säga ett geografiskt välkommen tillbaka, men välkommen tillbaka till bloggvärlden. Du har varit saknad!

Nio kilo, perfekt! Du sköter dej som du ska förstår jag :-)

Tre timmar för ett namn! Fy, så svårt. I Sverige har man tre månader på sig.
Ett par av våra vänner hade så svårt för att bestämma namn på sin dotter att de tog alla tre månaderna på sig. En Marion bidde det till slut.

Bland era namnförslag röstar jag på Viggo. Det låter som en självständig kille med skinn på näsan men med ömhet i rösten.

Anna sa...

Alltså; jag tycker ju fortfarande han ska heta Juno!

Borsökna Östergård sa...

Dexter, saknar jag på listan...

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Tack gulle dig! FIn beskrivning av Viggo, den köper jag!

Anna - Juno är super tycker vi alla med, men det är ju egentligen ett tjejnamn, kan en kille heta det månne utan att bli retad? Det är ju Äktenskaps och fruktberhetsgudinnan... I love it too!

Ankie - Dexter....coolt, men inte ett hundnamn då? Dixie kan man ju kallas då... Ska testa på maken.

Anonym sa...

Nej, man får inte vara velig om man bara har tre timmar på sig att bestämma namn! Vad tycker barnen att han ska heta?
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Anna S- De tycker Juno! :)

Petra sa...

Alltså Juno ser jag inte som ett tjejnamn. Juni däremot. Det kan nog vara lite unisex sådär :) Annars är Viggo eller Theo finast, tycker jag då :)