fredag, augusti 29, 2008

Syskonkärlek

Barnen väntar verkligen på att få hålla i sin lillebror. Få se honom. Vara med honom. Lära känna honom. Det är som om de redan fått mer plats i deras hjärtan.

-Vad gör du lille O, undrade jag när jag igår klev in i hans rum.
-Ordnar i min garderob.
-Jaha, men varför ställer du ut korgarna med strumpor och kalsonger under skrivbordet?
-De står bra där mamma, verkligen. Och hur hade du annars tänkt att Junos kläder ska få plats? 2 hyllor det räcker väl mamma? Jag tyckte inte resväskan med hans kläder var så stor...

Vad säger man. Såklart ska Junos kläder nu ligga där. Lille O har ordnat och tänkt. Jag kunde bara le och säga, fint av dig vännen.

8 kommentarer:

RANA sa...

Söta, söta O!! Här rinner tårarna över på en rörd


Rana

Solrosfrö sa...

Självklart vill han hjälpa mamma och lillebror :D

Åsa sa...

Helt underbart med sånna ungar:)

Kajsa sa...

Men gulle. Det är ju helt underbart, en sån syskonkärlek.

Anonym sa...

Vilken omtänksam storebror! Härligt när barn kan göra sånt spontant.
/Anna S.

C. Meow sa...

Åh så sött, finns det så gulliga barn?

Sara sa...

Che carino!!
Juno kommer att trivas med sina syskon! :)

Var dags glimtarn sa...

Rana - Han har ett stort hjärta den lille killen :)

Solrosfrö - :)

Stumpan- Det är det faktiskt :) (fast de är ju inte alltid sådana ha ha)

Kajsa - Hans längtan är stor....

Anna S - Ja :)

Juno - I hope :)!
Camilla - Det finns! :)