måndag, augusti 11, 2008

Semester längtan

Jag längtar tillbaka till doften av mynta, att sitta på trappan och kika ut över Lago Maggiore. Samtidigt älskar jag att vara här och krama nära och kära. Men livet är hektiskt. Det är jobb och träffar och barn, i en salig blandning. Tiden går i rasande fart. Vi lämnade lugnet där vi låg under äppelträdet i Rosendals trädgård, maken och jag på vår bröllopsdag. Jag saknar det samtidigt som hjulet som snurrar just nu är mer än spännande. Behöver bara en kall stentrappa att sitta och andas djupt på.

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Tror nog alla behöver en trappa o väldoft o så gärna lite sjöutsikt ;).

Du glömmer väl ändå inte at ta hand om dig o magen... Prio 1, bara så att du vet!

Kramar

Anonym sa...

Hej igen!
Jag är så glad att höra från dej. Det kanske är lite fånigt, men varje gång jag är inne på din blogg och tittar efter livstecken från dej, och inga hittar, så funderar jag på hur du mår och hur du har det och jag längtar efter dina intressanta konstateranden om skillnader och likheter mellan olika kulturer.

Om du längtar efter lugnet på trappen kanske du ska försöka dej på att meditera. Då hittar du dit, till ditt lugn, utan att behöva förflytta dej fysiskt.

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - Hej! jag ska etsa in den vyn, bara till låns... Magen mår toppen!

ZÄta - Gulle dig! Ja, meditera vore bra för mig....

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - Hej! jag ska etsa in den vyn, bara till låns... Magen mår toppen!

ZÄta - Gulle dig! Ja, meditera vore bra för mig....