onsdag, november 15, 2006

Glimt av morgondagen

Så har idag känts. Jag har jobbat rätt intensivt fram tills nu. Haft en bra jobb dag och imorgon reser jag från lilla flygplatsen Lugano, där man checkar in och går ombord nästintill samtidigt. Oerhört charmigt och jag brukar låtsas att det är en privat jet, för så känns det : ) Det lilla planet (som är made in Sweden) mellanlandar 20 minuter senare i Zurich där fler passagerare stiger ombord, de är mina vänner såklart i min låtsasvärld ha ha. Sen styr kosan mot Stockholm och Arlanda. Under den dryga 2 timmars resan blir man väl omhänderatagen med när man sitter där i sina breda skinnsäten ehm fotöljer. Låter som om detta är ett dyrt alternativ, men det är det inte. Det är ju en privat jet *S*!
Bokar du några veckor före reser du till samma pris som Alitalia ger. Fantastiskt.

Imorgon när jag pussat barnen och kysst maken hejdå och väl landat på Arlanda tar jag tåget till Centralen (ehm kliver in i limon såklart!) där lillebror som alltid hämtar mig : ) Hem till lillebror och svägerska och min lilla vilda brorsdotter Tyra myra.

Måtte jag gå i säng i tid för fredagen är späckad med möten. Den avslutas med ljuv vänninne middag på Stureplan, väl efterlängtad! Och en väninnelucnh har jag med klämt in, lovely!

Lördagen stannar jag och firar min pappas födelsedag och brunchar med min storebror och svägerska och lille söte brorson William, mamma är på Sulawesi och har det säkert fantastiskt alldeles utan mig *S*!

Ciao e a presto di tutti!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, låter superhärligt! Mysigt att komma hem lite kanske ;-)

Nässelblom och choklad sa...

Trevlig resa och trevlig vistelse i Stockhol!

Nässelblom och choklad sa...

Oj, stavfel. Jag vet att det heter Stockholm. Ha det så bra menar jag i alla fall. Det låter som om du har en hel del trevligt att se fram emot.

Ina sa...

Välkommen hem, eller bort eller vad man nu ska säga...! Lycka till med jobb och ha riktigt trevliga lunch-, middags-, och födelsedagsmöten!

Var dags glimtarn sa...

Sarachella - Tack! Ja det är mysigt att komma hem ibland..

Nässelblom - Tack nu är jag här i brorsans lägenhet och har det gott:)

Ina - Tack så mycket :) Ja hemma eller borta jag vet inte längre...