torsdag, november 30, 2006

Tanti auguri!

Lille store O, nu fem år! Lös som en sol hela sin stora dag. Ordentligt firad på dagis med, fick en bok av teckningar från alla barnen samt en kungahatt som fröken gjort, så sött och mycket uppskattad av honom. Han har bläddrat och bläddrat i sin teckingsbok, stolt!

Tänk att det är fortfarande dinos som gäller, i tre år har det varit favoriten bland ting. Böcker om dito stor favorit med, fast han gillar att "läsa", har alltid bläddrat i böcker. Stolt ägare av en silvrig fotboll med samt fotbollshandskar, helt klart influerad av sina stora kompisar William och Oliver Uno. Bollen och handskarna testades även under kalaset på plan bredvid, mycket viktigt. Riktiga vertyg men i barnslig storlek är en stor hit. Efterlyses: snickarbänk a la liten!

Stor kalas dag i går, trevliga mammor till barnen med, riktigt trevliga faktiskt. Idag fick jag 3x3 kindpussar på skolan av kvinnor jag inte tidigare känt. La Jessicas mamma, lille O:s preferitta bland tjejerna. Samt Noahs mamma, O:s nya killbästis. Han har bra smak lille O, både i barn och deras mammor ; )!

Lilla Tyra har kallat mig mamma hela veckan och hängt på min höft när det behagat henne, en liten charmig dam som vet vad hon vill. Charmig som få faktiskt. När jag nu varit med systerdotter i några dagar tror jag att jag vet hur jag blir som mormor/farmor. Alldeles för snäll *S*

Idag skulle vi alla till Alessi för att shoppa, den stora outleten där jag varit förr, men jag körde helt vilse och hem kom vi utan besök. Även GPS:en virade ihop det, helt klart på min sida, en lokalsinnebefriad manick. Som om det behövdes två dito i en och samma bil. Båda med samma övertygelse att vi är på rätt väg...

Inga kommentarer: