tisdag, februari 03, 2009

Blankt

Jag tänkte skriva att jag entrat en skrivartävling. Men jag fegade ur. Jag ville ändå inte ha priset. Jag ville bara vinna. Kostade på mig en fantasi om att de ville att jag skulle fortsätta skriva novellen. Fantasier är härligt gratis.

En gång vann jag en skrivartävling. En bok. Den tittar jag ofta i. Jag har blivit publicerad en gång. Vet inte varför jag skriver detta. Det var mer en skrift och baserad på ren fakta. Men jag vann den gången med. Det var 250 sökande och vi var 2 som fick uppdraget. En som blev publicerad. Vilket litet skryt inlägg det låter som. Nåväl. Jag bara babblar. Låt stå. Ändå.

Snart är det dags att köra ner för berget och hämta barnen ifrån skolan. Man får väl hoppas och tro att det blir vår snart. För det har snöat en hel del här i södra europa. Och jag är innerligt trött på snön. Även fast jag älskar att skida på den. Och att kasta snöbollar.

Ikväll tror jag att jag ska föreslå att vi bakar chokladbollar.

6 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Du borde nog skriva mer. Jag har en känsla av att du är bra på det... Och vinna är ju kul!

Var dags glimtarn sa...

Ankie - Vinna är kul, men skriva är roligare. Kanske dammar jag av ett manus eller två framöver och skickar in :) Kanske. Men jag är feg. Rädd. Tänk om jag blir sågad. Då är jag ju förevigt dålig och inte ens kanske kanske bra :O

Solrosfrö sa...

Jag håller med Ankie, helt och fullt!

smultron sa...

Hellre sågad än att inte ha testat, tänker jag. Mina texter väntar otåligt på mig, pluggandet tar all tid. Minst en bok innan jag ligger med näsan i vädret, om jag så ska ge ut den själv. Jag är mest rädd för att inte genomföra det. Kan man själv bedöma sin talang?
Kom igen och skriv!

Nässelblom och choklad sa...

Du har verkligen tumme med språket och använder orden på ett underbart sätt. Kul att ha vunnit en gång. Klart ni ska göra chokladbollar, sen hoppas jag absolut att ni får njuta av champagne längre fram i veckan.

Var dags glimtarn sa...

Fröet - :)

Smultron - jag har tjatat om att skicka in manus så länge att jag tröttnat på mig själv....
Men du har rätt såklart. Bättre testat än bara fegat.

Nässel- de där chokladbollarna kom ju ifrån inspiriation hos dig :) Tack! Jag vill gärna ha tumme med språket. Eftersom jag är en addict to the written word....